miercuri, 13 februarie 2013

Produsele BIO sunt neprețuite


Anul trecut, nea Petrică a lu' Manșete din Fundu s-a apucat de afaceri. Mergea la oraș cu traista plină de produse din gradină și spera să-i convingă pe orășeni să i le cumpere. Avea și o strategie: "Când o vedea orășeanu' mâinile mele crăpate de muncă și când o sa guste din bunătățile ce i le dau eu, atunci sigur o să se bată pe produsele mele."

Dar socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. După două săptămâni de bătut drumul orașului, nea Petrică a lu' Manșete din Fundu s-a lăsat de negustorie.
-De ce ai renunțat? l-am întrebat.
-Păi orășenii e proști. Nu vrea mere de la mine că nu e arătoase. Morcovii nu e buni, că are pământ pe ei. Taraba e scumpă. Mașina nu e gratis. Si e mafie mare, taică. Seful la mafioți e unu' de-i zice Ghelmez. Mi-a zis că o ard aiurea și ca să stau acasă să ma uit la Antena 3. In fiecare zi striga după mine: "Antena 3 e aici?". O zi, două, trei. Pană la urmă m-am lăsat păgubaș.

După o pauză de un pahar, nea Petrică, oftând, a continuat: "Acum, la taraba mea e un nepot de-al lui Ghelmez ăsta, unu' de-i zice Pulică a lu' Ghelmez. Vinde ouă de la Metru (n.r.: METRO). Le ia la bax, le șterge stampila și le dă ca ouă de țară. Are de toate la tarabă. Toate e BIO, din gradină: de la roșii pană la portocale. Unde dracu' i-o creste lui portocale? Si nu afișează preț la nimic. Io eram obligat să fac cartonașe cu preț. Nu-l invidiez pe Pulică. Ii merge bine. Toți îl cunoaște. Intr-o zi a avut o comandă de la un polițist, om cu carte, pentru un pește adevărat, d'ăla bun, de baltă. S-a dus Pulică a lu' Ghelmez la Canfurt (n.r.: Carrefour), a luat un fitofag de vreo cinci chile, l-a tăvălit in parcare prin nisip și iarbă, l-a pus în ziar și i l-a dat milițianului. Incă se mai zbătea peștele în Romania Libera, parcă. Ce se mai bucura milițianu'..."

Si, privind in gol, completeaza: "D'aia nu mă mai duc la piață la oraș. Produsele de țară nu e căutate, alea BIO nu au preț și orășenii mănâncă de la Pulică."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu